Перелік бібліотечних процесів, які можуть бути відображені у річному плані роботи шкільної бібліотеки

1. Формування основного бібліотечного фонду:
  • Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом школи, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
  • Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
  • Робота з картотекою навчальної літератури;
  • Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
  • Видача і прийом підручників;
  • Інформування учителів про нові надходження підручників;
  • Збереження фонду підручників;
  • Робота з резервним фондом підручників;
  • Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
2. Робота з фондом підручника:
  • Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом школи, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
  • Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
  • Робота з картотекою навчальної літератури;
  • Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
  • Видача і прийом підручників;
  • Інформування учителів про нові надходження підручників;
  • Збереження фонду підручників;
  • Робота з резервним фондом підручників;
  • Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
3. Формування довідково - бібліографічного апарату бібліотеки:
  • Аналітико-синтетичне опрацювання документів (індексування, складання бібліографічних записів тощо);
  • Організація традиційних каталогів і картотек;
  • Редагування традиційних каталогів і картотек;
  • Формування електронних каталогів і баз даних (бібліографічних, повнотекстових);
  • Виокремлення довідково-інформаційних та бібліографічних видань у фонді.
4. Інформаційне обслуговування:
  • Підготовка оглядів нових надходжень;
  • Оформлення книжкових виставок;
  • Розробка веб-сайту бібліотеки;
  • Добір документів для забезпечення навчально-виховного процесу, проведення предметних тижнів, загальношкільних заходів, написання рефератів і доповідей, роботи над методичною темою школи, підготовки педагогічних рад і методичних об’єднань тощо.
  • Інформаційне обслуговування батьків;
  • Підготовка рекламних матеріалів про діяльність бібліотеки, її фонди і послуги, пам’яток для читачів, буклетів, дайджестів.
5. Довідково - бібліографічне обслуговування учнів, педагогів, батьків:
  • Надання бібліографічних і фактографічних довідок (у т. ч. через веб-сайт бібліотеки);
  • Підготовка списків нових надходжень, тематичних бібліографічних списків;
  • Організація та проведення усних журналів, презентацій книг;
  • Ознайомлення користувачів з фондом, правилами роботи з традиційним і електронним довідково-пошуковим апаратом бібліотеки;
  • Забезпечення доступу до ресурсів провідних бібліотек через мережу Інтернет.
6. Робота з користувачами:
  • Популяризація бібліотечного фонду та залучення учнів до читання засобами індивідуальної і масової роботи (літературні вечори, ігри та ранки; диспути; читацькі конференції; конкурси; ранки; вікторини; бесіди; уроки позакласного читання тощо);
  • Створення активу бібліотеки і робота з ним;
  • Культурно-масова робота (заходи на допомогу навчально-виховному процесу; робота гуртків і клубів);
  • Взаємодія з структурними підрозділами школи, дитячими та іншими бібліотеками.
7. Формування інформаційної культури учнів:
  • Розробка програми занять;
  • Проведення бібліотечних уроків;
  • Формування в учнів навичок пошуку, відбору та аналізуванню інформації; користування різними носіями інформації;
  • Екскурсії до бібліотеки школи;
  • Екскурсії до інших бібліотек.
8. Організація та проведення досліджень (опитування, анкетування) у бібліотеці:
  • Вивчення інформаційних потреб користувачів;
  • Аналіз незадоволеного попиту;
  • Аналіз книгозабезпеченості навчальних дисциплін;
  • Проведення рейтингових досліджень;
  • тощо.
9. Підвищення кваліфікації:
  • Самоосвіта (читання професійних видань, упровадження досвіду кращих шкільних бібліотекарів);
  • Виробничі навчання (оволодіння новими бібліотечно-інформаційними технологіями);
  • Курсова перепідготовка;
  • Участь у конференціях, семінарах, нарадах тощо;
  • Участь у методичних об’єднаннях шкільних бібліотекарів;
  • Участь у професійних конкурсах.
10. Управління бібліотекою:
  • Підготовка планів і звітів про роботу бібліотеки, фінансових звітів; участь у нарадах;
  • Розробка нормативних документів (правил користування, посадових інструкцій, положень тощо);
  • Проведення організаційно-економічних заходів;
  • Розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг.

Кiлькiсть переглядiв: 71

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.