Перелік бібліотечних процесів, які можуть бути відображені у річному плані роботи шкільної бібліотеки
1. Формування основного бібліотечного фонду:
- Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом школи, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
- Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
- Робота з картотекою навчальної літератури;
- Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
- Видача і прийом підручників;
- Інформування учителів про нові надходження підручників;
- Збереження фонду підручників;
- Робота з резервним фондом підручників;
- Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
2. Робота з фондом підручника:
- Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом школи, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
- Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
- Робота з картотекою навчальної літератури;
- Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
- Видача і прийом підручників;
- Інформування учителів про нові надходження підручників;
- Збереження фонду підручників;
- Робота з резервним фондом підручників;
- Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
3. Формування довідково - бібліографічного апарату бібліотеки:
- Аналітико-синтетичне опрацювання документів (індексування, складання бібліографічних записів тощо);
- Організація традиційних каталогів і картотек;
- Редагування традиційних каталогів і картотек;
- Формування електронних каталогів і баз даних (бібліографічних, повнотекстових);
- Виокремлення довідково-інформаційних та бібліографічних видань у фонді.
4. Інформаційне обслуговування:
- Підготовка оглядів нових надходжень;
- Оформлення книжкових виставок;
- Розробка веб-сайту бібліотеки;
- Добір документів для забезпечення навчально-виховного процесу, проведення предметних тижнів, загальношкільних заходів, написання рефератів і доповідей, роботи над методичною темою школи, підготовки педагогічних рад і методичних об’єднань тощо.
- Інформаційне обслуговування батьків;
- Підготовка рекламних матеріалів про діяльність бібліотеки, її фонди і послуги, пам’яток для читачів, буклетів, дайджестів.
5. Довідково - бібліографічне обслуговування учнів, педагогів, батьків:
- Надання бібліографічних і фактографічних довідок (у т. ч. через веб-сайт бібліотеки);
- Підготовка списків нових надходжень, тематичних бібліографічних списків;
- Організація та проведення усних журналів, презентацій книг;
- Ознайомлення користувачів з фондом, правилами роботи з традиційним і електронним довідково-пошуковим апаратом бібліотеки;
- Забезпечення доступу до ресурсів провідних бібліотек через мережу Інтернет.
6. Робота з користувачами:
- Популяризація бібліотечного фонду та залучення учнів до читання засобами індивідуальної і масової роботи (літературні вечори, ігри та ранки; диспути; читацькі конференції; конкурси; ранки; вікторини; бесіди; уроки позакласного читання тощо);
- Створення активу бібліотеки і робота з ним;
- Культурно-масова робота (заходи на допомогу навчально-виховному процесу; робота гуртків і клубів);
- Взаємодія з структурними підрозділами школи, дитячими та іншими бібліотеками.
7. Формування інформаційної культури учнів:
- Розробка програми занять;
- Проведення бібліотечних уроків;
- Формування в учнів навичок пошуку, відбору та аналізуванню інформації; користування різними носіями інформації;
- Екскурсії до бібліотеки школи;
- Екскурсії до інших бібліотек.
8. Організація та проведення досліджень (опитування, анкетування) у бібліотеці:
- Вивчення інформаційних потреб користувачів;
- Аналіз незадоволеного попиту;
- Аналіз книгозабезпеченості навчальних дисциплін;
- Проведення рейтингових досліджень;
- тощо.
9. Підвищення кваліфікації:
- Самоосвіта (читання професійних видань, упровадження досвіду кращих шкільних бібліотекарів);
- Виробничі навчання (оволодіння новими бібліотечно-інформаційними технологіями);
- Курсова перепідготовка;
- Участь у конференціях, семінарах, нарадах тощо;
- Участь у методичних об’єднаннях шкільних бібліотекарів;
- Участь у професійних конкурсах.
10. Управління бібліотекою:
- Підготовка планів і звітів про роботу бібліотеки, фінансових звітів; участь у нарадах;
- Розробка нормативних документів (правил користування, посадових інструкцій, положень тощо);
- Проведення організаційно-економічних заходів;
- Розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг.
Коментарi